Bloggare frontar Stadium

Träningsbloggaren Ida Warg är ansikte utåt i Stadiums nya kampanj.

I kampanjen ”Back to strong” visar Ida Warg upp årets nya träningskläder, skor och utrustning. Dessutom ska kampanjen driva tävlingen #backtostrong i sociala medier.

– Kampanjen bygger på insikten att de allra flesta ser det nya året som startskott för att komma tillbaka till sitt starka jag – formen man hade innan jul- och nyårshelgerna, eller till den aktiva livsstilen man hade tidigare i livet innan exempelvis barn och jobb kom emellan, säger Marcus Andersson, kreativ chef på Stadium, i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska rulla till 14 februari. Den är producerad av Stadium Communications i samarbete med C2/Crosby med Petrus Olsson som fotograf och regissör.

Som en del av kampanjen låter Stadium dessutom personal, personer som Glenn Hysén och Sävehofs damer, samt helt okända personer dela med sig av sina utmaningar via korta filmer för sociala medier. Den delen av kampanjen är framtagen i samarbete med Animal.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2016-01-26 09.11Uppdaterad 2016-01-26 09.22

Ämnen i artikeln: