Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Blockets nya reklam: "Kikki & elcykel"

Publicerad: 26 Mars 2018, 09:09
Uppdaterad: 26 Mars 2018, 10:10

Kikki Danielsson har kul med sin nya, begagnade elcykel. Foto: Blocket

Kikki Danielsson är nästa huvudperson när Blocket fortsätter sitt koncept ”Bakom varje Blocketannons finns en berättelse." Filmen "Kikki & elcykel" är uppföljaren till "Ranelid & bilen." Se filmen här.


Ämnen i artikeln:

Blocket

Tidigare i år släppte Blocket berättelsen om när Björn Ranelid köper en "kopparröd dröm" – och nu är det dags för sångerskan Kikki Danielsson att köpa en begangnad elcykel.

I mockumentär stil visas hur Kikki Danielsson bland annat träffar säljaren, pratar skvallerpress och skojar friskt.

– Blev väldigt glad när Blocket ringde mig då jag själv är en flitig Blocket-användare. Jag gillar att köpa saker och Blocket har hjälpt mig många gånger när jag har köpt lite för mycket och behöver sälja av för att få plats. Min hittills bästa affär var när jag sålde en infra-bastu och ett marmorbord till samma person, säger Kikki Danielsson, i ett pressmeddelande.

Först ut att lansera Blockets nya kommunikationskoncept "Bakom varje Blocketannons finns en berättelse" var Björn Ranelid och hittills har den filmen setts av en miljon svenskar.  Kampanjen är framtagen tillsammans med Emakina DBG.

– Vårt mål var att skapa ett innehåll som folk vill ta del av. Att en miljon svenskar valt att se fyra minuter film om Blocket är ett fantastiskt kvitto på att vi lyckats. Nu ser vi fram emot att även låta Kikki roa och inspirera svenska folket att tänka Blocket i vår med alla fördelar det innebär, såsom det härliga i mötet mellan köpare och säljare, samt hänsynen för miljön, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef Blocket, i ett pressmeddelande.

Credlista:

Arbetsgrupp BlocketMarknadschef Cecilia von KrusenstiernaProjektledare Sofia Sunnerlöf

Arbetsgruppen hos Emakina DBGRichard von Yxkull - Kundansvarig projektledareJessica Erne - ProduktionsledareTommy Gottberg - StrategFredrik Blomberg - Kreativt ansvarig

Christopher Karlsson

christopher.karlsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Blocket

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev