Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Blocket satsar på nya prylar

Publicerad: 20 Maj 2011, 02:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Köp- och säljsajten Blocket går ut i en vårkampanj på bland annat Aftonbladets sajt. Vill uppmärksamma sin e-handelsportal.


Ämnen i artikeln:

BlocketAftonbladet

Blocket lanserar en digitalkampanj för att marknadsföra portalen " Blocket e-handel" som säljer nya produkter till skillnad från Blockets huvudfokus, begagnat.

– Vi vill hitta nya besökare och uppmärksamma det faktum att vi numera har 875 e-handlare samlade på ett och samma ställe, säger Anna Björklund, marknadschef på Blocket.

Under den närmaste tiden syns banners i XXL-format på bland annat Aftonbladets nätupplaga. Syftet med kampanjen är att driva trafik till den egna sajten och öka varumärkeskännedomen.

– För oss är det väldigt intressant att se att det kommit in olika nya aktörer. Vi vill att det det svenska folket ska få upp ögonen för e-handelsportalen och få nya besökare, säger Anna Björklund.

Blocket e-handel började marknadsföras förra månaden med utbudsannonsering riktad mot specifika målgrupper på Blocket.se.

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

BlocketAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev