Blocket i största bostadskampanjen

Efter vårens lansering – nu startar Blocket Bostads stora höstkampanj.

I våras nylanserades Blocket Bostad tillsammans med nyheten att några av Sveriges största mäkarfirmor publicerar sina objekt på Blocket tre dagar innan de hamnar på Hemnet.

I höst fortsätter lanseringen med den största reklamkampanjen hittills för Blocket Bostad. Förutom tv, webb och print görs även en utomhuskampanj i Stockholm, Göteborg och Malmö, där bostadsmarknaderna är som hetast, med budskapet "Sveriges nya bostadssajt".

– Efter en lyckad lansering i våras, som blev väl mottagen av våra användare och mäklare, gasar vi nu ytterligare i målet om att bli Sveriges största bostadssajt. Alla ska känna till att Blocket Bostad publicerar mängder av objekt i tre dagar före Hemnet, säger Anna Backe, marknadschef på Blocket, i ett pressmeddelande.

I tv fortsätter Blocket Bostad med samma film som i våras, gjord av DDB Stockholm. Den kommer att visas i TV4 och Sjuan från och med i dag.

Målsättningen är att 65 procent av befolkningen ska se kampanjen under augusti och september.

 

Publicerad 2014-08-25 10.34Uppdaterad 2015-12-06 12.31

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: