Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bli norsk kändis i ny kampanj

Publicerad: 2 December 2015, 04:23
Uppdaterad: 9 December 2015, 10:12

I BI Norges Handelshögskolas nya kampanj kan vem som helst bli kändis.


Ämnen i artikeln:

Kampanj

BI Norges Handelshögskola har länge haft hård konkurrens från andra europeiska städer som London, Paris, Milano och Berlin när de har velat locka internationella studenter. Och för att ändra på det har de nu startat en kampanj som ska presentera Oslo som en stad där internationella studenter snabbt kan känna sig som hemma.

I kampanjen "En flygande start" får en utvald internationell student uppleva hur det är att vara kändis. Genom hela kampanjen får studenten sitt namn synligt över hela Oslo på bland annat affischtavlor och posters men även tidningsannonser och TV-reklam.

Även läskautomaten i skolan kommer att ha burkar som är brandade med studentens namn och de andra studenterna kommer att få en belöning om de lär sig att uttala studentens namn korrekt.

– Vi behövde en kampanj för att göra internationella studenter uppmärksamma på Oslo. Många unga människor runt om i Europa har förvånansvärt dålig kunskap om Oslo och alla möjligheter, aktiviteter och allt kul som staden har att erbjuda. Förhoppningsvis kommer den här kampanjen att ändra på det, säger Arne Wellberg, Marknadschef på BI Norges Handelshögskola, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står Try Advertising Agency .

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.