Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bli bjuden på hemlig resa av STF

Publicerad: 12 Maj 2016, 12:41
Uppdaterad: 12 Maj 2016, 14:32

UPPDATERAD. Efter The Swedish Number uppmanar STF svenskar att resa med #Vågaupptäck.


Ämnen i artikeln:

SmickerKampanj

Efter succén med The Swedish Number lanserar STF en ny kampanj, #Vågaupptäck. STF vill med kampanjen få svenskar att upptäcka mer av sitt eget land och öppna ögonen för vad Sverige har att erbjuda.

– Vi har gjort en undersökning som visar att 6 av 10 svenskar uppskattar en hemlig resa. I en allt mer hektisk vardag ser vi att svenskar gillar att bli överraskade när andra öppnar dörrar till platser man annars själv inte hade upptäckt. Kampanjen är ett sätt för oss att faktiskt testa om vår undersökning stämmer. Vi arbetar för att fler ska vilja upptäcka Sverige och det utbud Sverige har. I den här kampanjen skickar vi ut ett gäng testpiloter som får uppleva utbudet, säger Erica Karlsson, försäljningschef på Svenska Turistföreningen.

Kampanjen #Vågaupptäck innebär att vem som helst har möjlighet att paxa en fribiljett till en resa någonstans i Sverige. Det enda man behöver göra för att få chansen är att gå in på vågaupptäck.se och fylla i ett ansökningsformulär.

– Vi släpper en biljett idag, en imorgon och en på lördag. Sen kommer vi att välja ut vem som ska få chansen att åka iväg. Vår förhoppning är att så många som möjligt ska paxa en biljett så att vi får en bra spridning på urvalet. Får vi ett brett urval får vi en bra mix av samhället idag. Har man vunnit en resa får man reda på det via ett telefonsamtal, säger Erica Karlsson.

Kampanjen kommer att utföras i tre steg. Först släpper man lediga platser samt en repotagefilm på kampanjens sajt. Steg två ger den som är intresserad möjlighet att följa med på de äventyr som deltagarna i kampanjen får uppleva. Detta via bilder på kampanjsidan samt Facebook. I det tredje steget släpps hela historien i form av en film. Filmen spelas in av ett team som följer med deltagarna på de olika resorna.

Genom hela kampanjen kan besökare på kampanjsidan gå vidare och boka boende för sin egen upptäcktsresa med STF.

Byrån bakom kampanjen är Smicker, som sedan tidigare arbetar med STF:s medlemskommunikation. Kampanjsidan har man tagit fram i samarbete med webbyrån Yours och filmen ihop med produktionsbolaget Zlipr.

 

Läs en längre intervju med Svenska Turistföreningens vice generalsekreterare Maria Ros Jernberg i Dagens Media nummer 9, 2016.

 

 

Ebba Elfstrand

Ämnen i artikeln:

SmickerKampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.