Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bli årets mustaschmästare

Publicerad: 4 Maj 2010, 04:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Cancerfonden satsar på bred målgrupp i årets Mustaschkampanj.


Mustaschkampen är Cancerfondens årliga kampanj för att bekämpa prostatacancer.

– Vi vill skapa en högre kunskap om prostatacancer. Ju mer kunskap människor har om en sjukdomsform, desto mer benägna är de att bidra till insamlingen, säger Alexandra Myrbäck von Melen, projektledare på Cancerfonden, till Dagensmedia.se.

Tävlingen "Årets mustaschmästare" är navet i kampanjen. I tävlingen aktiverar man sina vänner i sina sociala nätverk och får dem att delta i kampen mot cancer.

– Vi har olika aktiviteter beroende på målgrupp. Tävlingen Mustaschkampen riktar sig mer till de yngre. Medan vår satsning på kunskapsspridning vänder sig till vår huvudmålgrupp som är män 40 plus, säger Alexandra Myrbäck von Melen.

I samband med kampanjen visas TV8-programmet "Ystad Haparanda", där Robert Aschberg och Gert Fylking i år utmanas av Musse Hasselvall och Andreas Halldén. Paren ska bland annat tävla i vem som får in mest pengar till forskningen.

Kampanjen pågår under maj för fjärde året i rad och syftar till att öka medvetenheten om prostatacancer och samla in pengar till fortsatt forskning.

Kampanjen som gjorts av WW/TBWA, pågår under maj och syns i Aftonbladet, aftonbladet.se, Rix FM, Bandit, TV8, TV6 och Veckans Affärer.

Arbetsgrupp WW\TBWA:

Per Olholt -Projektledare

Charlotte Asplund -Produktionsledare

Arvid Wennel –AD

Kalle Håkansson –Copy

Fanny von Pongrácz –Formgivare

Måns Ulvestam –Web director

Regi: Walter Söderlund

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.