Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Blåvitt i limiterad comback

Publicerad: 9 Maj 2011, 06:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Blåvitt skrotades för drygt tio år sedan. Nu gör det klassiska varumärket comeback – med bara under en begränsad tid.


Ämnen i artikeln:

Coop

Coop gjorde nyligen en undersökning bland sina medlemmar som visade att 98 procent minns det klassiska varumärket Blåvitt.

Och nära 77 procent uppgav att det var troligt att de skulle köpa varor om varumärket fanns i dag.

Nu relanserar Coop Blåvitt – för ett ”gästspel” där produkter som ”Kaffe” och ”Apelsinmarmelad” ska säljas i en begränsasd upplaga med start vecka 19.

– Blåvitt har en hög kännedom och det är roligt att det fortfarande finns en stark efterfrågan. Därför bjuder vi våra medlemmar och kunder på en härlig och prisvärd frukostbuffé i Blåvitt, säger Titti Bergholtz, chef för egna varumärken på Coop.

Det blir första gången på tio år som varumärket syns i hyllorna.

Dagensmedia.se har sökt Titti Bergholtz, som skulle in i ett möte – och därför inte hade tid att prata om Blåvitts comback.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.