Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Blåvitt hyllar hymnen

Publicerad: 19 Mars 2012, 10:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

IFK Göteborgs inmarschlåt "Snart skiner Poseidon" av Joel Alme står i fokus för lanseringen av nya matchtröjan från Adidas.


"Snart skiner Poseidon" från 2009 ska bli lika förknippad med IFK Göteborg som de blåvitrandiga matchtröjorna, hoppas marknadschefen Andrej Hägg.

- Att bygga kampanjen för nya matchtröjan kring Sveriges mäktigaste inmarsch känns helt rätt. Det finns ingen arena i Sverige som matchar inramningen när Joel Almes toner agerar kuliss och vårt lag beträder innerplan. ”Snart skiner Poseidon” kommer att bli lika klassiskt förknippat med IFK som våra blåvitrandiga matchtröjor är, säger han i ett pressmeddelande.

En textrad från låten är tryckt i blå text på vit botten i nacken på insidan av tröjorna.

"Snart skiner Blåvitt" är temat på kampanjen.

På kampanjsajten snartskinerblavitt.se avtäcks den nya tröjan i takt med att sidans "likes" på Facebook ökar.

På sajten finns även filmer som kommer låsas upp en och en fram till premiären i Allsvenskan.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.