Björn Ranelid köper bil i Blockets nya kampanj

2018-02-05 15:10  

Blocket släpper idag den första av fem kampanjfilmer där några av Sveriges starkaste berättare har huvudrollen. I den första filmen får vi följa med när Björn Ranelid köper “en kopparröd dröm” på Blocket.

I fiktiv dokumentär, så kallad mockumentär, stil ska Blocket porträtteras i fem filmer, som när exempelvis en bil säljs, ett drömjobb utlyses eller en sommarstuga köps.

– Varje dag skapas tusentals berättelser på Blocket runt om i landet. Många av dem sprids viralt. Nu låter vi välkända berättare på sina egna karaktäristiska sätt beskriva det som annonseras på Blocket och de möjligheter och positiva möten som uppstår, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef Blocket, i ett pressmeddelande. 

Med i filmerna är kända svenska profiler med starka berättarröster såsom poeter, skribenter, skådespelare och komiker. Under februari och mars är det Björn Ranelid som köper en Jaguar. Ambassadörsrollen för begagnade bilar passar honom väl, då han själv aldrig ägt en ny bil.

– Det har varit roligt att få jobba tillsammans med Blocket för att engagera svenska folket i att köpa och sälja bilar begagnat. Bilar i allmänhet och Jaguarer i synnerhet är en passion hos mig som jag gärna talar om. Jag har en tatuerad tiger på min bröstkorg och jag heter Björn i förnamn och jag äger och kör en Jaguar. Det är en lek med ord och begrepp, säger Björn Ranelid.

Kampanjen rullas ut i olika episoder under hela 2018 i TV, digitala och sociala kanaler. Bakom filmerna ligger Blockets nya kommunikationskoncept “Bakom varje annons finns en berättelse” skapat i samarbete med Emakina DBG.

Credlista:

Arbetsgrupp Blocket:

Marknadschef Cecilia von Krusenstierna

Projektledare Axel Nordman

 

Arbetsgruppen hos Emakina DBG:

Richard von Yxkull - Kundansvarig

Projektledare Jessica Erne

Produktionsledare Tommy Gottberg

Strateg Fredrik Blomberg - Kreativt ansvarig

Christopher Karlsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt