Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Björn Ranelid frontar Vattenfalls nya kampanj

Publicerad: 6 Maj 2015, 08:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:02

Sigge Eklund, Björn Ranelid och Mian Lodalen är några av de som ska läsa poesi i kampanjen för Vattenfalls eldrivna busslinje.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmVattenfall

Vattenfalls nya busslinje i Stockholm är helt eldriven. I kampanjen "Lyrik på buss 73" låter bolaget flera kända författare läsa högt ur specialskrivna texter.

– Med buss 73 vill vi visa att Vattenfall bidrar till avgasfria städer och en trivsammare miljö. Buss 73 är ett exempel på satsningar vi gör för att elektrifiera våra vägtransporter, säger Karin Lundqvist, chef för marknadskommunikation på Vattenfall, i ett pressmeddelande.

Några av de medverkande författarna är Sigge Eklund, Viveca Lärn, Björn Ranelid och Mian Lodalen.

– När jag började skriva insåg jag att jag ville fokusera på ljuden i staden. Inte bara bruset, skrålen och dånen och det som är enerverande och stressande, utan också de där ljuden som vi kan höra om vi lyssnar riktigt noga, säger Mian Lodalen i ett pressmeddelande.

Under den 9 och 10 maj ska resenärer också kunna lyssna på författarna direkt på bussar. Uppläsningarna ska också livestreamas via kampanjens sajt.

Bakom kampanjen står DDB Stockholm.

De tre reklamfilmerna är framtagna tillsammans med produktionsbolaget Film de Liber´te med regi av Niklas Fröberg.

Mediebyrå är IUM.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmVattenfall

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev