Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Björn Borg stödjer fri kärlek

Publicerad: 28 Maj 2014, 06:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:36

Björns Borgs kampanj "Unite the lovers" samlar in pengar till kärlekspar på flykt i Indien.


Ämnen i artikeln:

Björn Borg

I början av april lanserade Björn Borg och reklambyrån Garbergs kampanjsidan Unitethelovers.com för att lyfta rätten att gifta sig av kärlek.

Bakgrunden är att över 90 procent av alla äktenskap i Indien är arrangerade, enligt Unicef.

Sedan lanseringen i april har kampanjen, som är ett samarbete med den indiska organisationen Love Commandos, som gömmer kärlekspar, genererat pengar till ett värde av 26 000 timmar av skydd.

Antal personer som söker hjälp hos organisationen har också ökat med 20 procent sedan kampanjen startade och nu dubblar Björn Borg den insamlade summan.

Samtidigt lyfter man fram tre kärlekspars berättelser på kampanjsajten.

– Trycket har varit enormt på Love Commandos och ökat med 20 procent bara under kampanjperioden. Vi kommer därför att dubbla det bidrag som sajten har genererat till totalt 52 000 timmar i skydd. Vi tar en aktiv ställning för äkta kärlek i ett hörn av världen där det verkligen behövs; arrangerade äktenskap är annars den regerande normen i Indien, säger Pernilla Johansson, pr-chef på Björn Borg.

Arbetsgrupp

Byrå:

Garbergs Reklambyrå AB

AD: Erik Dagnell, Lotta Mårlind

Copy: Hampus Mattsson  Sedir Ajeenah

Produktionsledare/producent: Ida Tenggren

Digital Creative Director: Michael Ring

Projektledare: Anna Frick

Uppdragsgivare:

Björn Borg

Jonas Lindberg Nyvang; Marketing & Communication Manager

Lina Söderqvist; Marketing Director

Produktionsbolag:

Kokokaka

Bsmart

 

Mediabyrå:

Starcom

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.