Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Björn Borg släpper dataspelet "First person lover"

Björn Borg presenterar sin vårkollektion med dataspelet "First person lover". Garbergs ligger bakom kampanjen.


Publicerad 2015-01-27 13:43
Uppdaterad 2015-12-06 12:15

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Dela artikeln:

I morgon släpper Björn Borg ”First person lover”, en reklamkampanj i form av ett dataspel.

Bakom kampanjen står reklambyrån Garbergs och digitalbyrå River. Bland de programmerare som jobbat med spelet finns flera med en bakgrund på den svenska speljätten Dice.

– Vi frågade oss vad man gör med rörlig bild till målgruppen 18-25 år. Vi kom på att vi ville göra ett helt spel, som Battlefield. Det är ett helt nytt sätt att göra digital kommunikation, säger Lotta Mårlind, ad på Garbergs, till Dagens Media.

Hur stor del spel och hur stor del kollektionskatalog handlar det om?

– 97 procent spel skulle jag säga. Visningen av kollektionen var som en analog trailer för spelet, säger hon.

Lotta Mårlind berättar också att svenska Counter-Strike-stjärnan Christopher "GeT_RiGhT" Alesund har varit med och jobbat med projektet.

– Spelaren utrustas med ett vapen för att sprida kärlet som kan skjuta såpbubblor och slängkyssar, säger Lotta Mårlind.

Sedir Ajeenah är copywriter på Garbergs:

– Vi har jobbat med det här säkert ett halvår och jag har spelat varje dag. Vi har skrivit hela storyn till spelet för att ligga i linje med Björn Borgs budskap, säger han.

Spelet släpps i morgon.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.