Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Björn Borg hjälper ensamma i Apple Watch

Publicerad: 13 Maj 2015, 09:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

Björn Borg låter Apple Watch-ägare komma i kontakt med varandra för att dela sina hjärtslag.


Sedan lanseringen av Apple Watch bara bara en bråkdel av alla beställa klockor kunnat levereras. En funktion som det har pratats om innan lanseringen är möjligheten att kunna skicka sina hjärtslag till en vän.

Eftersom så få människor har klockan har en del börjat vända sig till internet för att hitta andra Apple Watch-ägare som de kan prova den nya funktionen med. Nu väljer Björn Borg att hjälpa ägarna på traven.

Bakom kampanjen står Garbergs.

– Björn Borg tar aktiv ställning för mer kärlek i världen och vi kände att det kunde vara en fin grej att hjälpa de här ägarna att komma i kontakt med varandra, säger Sedir Ajeenah, copywriter på Garbergs, till Dagens Media.

Kampanjen går ut på att Apple Watch-ägare ska kunna gå in på en sajt och byta e-postadress med andra.

– Folk verkar tycka att det är en rolig grej och de gillar initiativet. Med namnet "touch me touch me" har vi gett kampanjen en humoristisk touch. Senast jag var inne och tittade på sajten hade vi besök från hela världen, främst från USA, säger Sedir Ajeenah.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.