Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Björn Borg gör en Studio Total

Publicerad: 1 Oktober 2013, 08:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

I en luftburen kampanj ska Björn Borg återinföra sex och förförelse till behövande.


Ämnen i artikeln:

GarbergsBjörn Borg

Senast var det nallebjörnar över en diktatur. Den här gången är det kalsonger över den plats i världen som får flest röster på Björn Borgs hemsida.

Kampanjen är steg två i underklädesföretagets kampanj "Björn Borg says JA! To weapon of mass seduction", och uppmuntrar till att sprida lite sex och förförelse till behövande.

Den plats som får flest nomineringar kommer bli utsatta för en luftbombning bestående av 450 par underkläder.

– En tredjedel av japans ungdomar har inget intresse av sex, födelsestatistiken i Tyskland har aldrig varit lägre och enligt en studie så försvinner romansen mellan engelska par efter två och ett halvt år. Vi är på ett uppdrag att återinföra lite förförelse i människors liv, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Björn Borg i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står Garbergs.

Gustav Thunander

Ämnen i artikeln:

GarbergsBjörn Borg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.