Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Björn Borg gav bort trosor och kalsonger i Nordkorea

Publicerad: 19 November 2013, 09:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Pyongyang i Nordkorea vann omröstningen i Björn Borgs Studio Total-influerade kampanj "The Drop".


Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Det är inom ramen för sitt reklamkoncept "Weapons of Mass Seduction" som Björn Borg levererat underkläder till invånarna i Pyongyang.

Totalt deltog över 53 000 personer i omröstningen, där deltagarna uppmanades att nominera "sexuella coldspots" i stort behov av "kärlek och förförelse".

Kampanjen, som döpts till "The Drop", fick stor uppmärksamhet i Sydkorea vilket gjorde att över 60 procent av rösterna i tävlingen kom från landet.

Därmed blev Nordkoreas huvudstad Pyongyang osexigast i världen, medan Chalmers i Göteborg kom på andra plats och Vänsterpartiet kom på tredje plats.

Att "love-bomba" Pyongyang med 450 kalsonger visade sig dock vara omöjligt, därför fick en journalist med ett turistvisum resa in i landet med ett gäng kalsonger och trosor som delades ut till invånarna.

– Vi visste att Nordkorea skulle bli en tuff utmaning. Själva "nedsläppet" av kalsonger blev inte lika spektakulärt som det var tänkt, men när Pyongyang vann fick vi anpassa oss till förutsättningarna. Vi är stolta över att vi gjorde ett försök och att vi överhuvudtaget lyckades sprida lite underklädeskärlek i en av världens mest stängda diktaturer, säger Björn Borgs marknadschef Lina Söderqvist i ett pressmeddelande.

Resan finns dokumenterad på Björn Borgs blogg.

Bakom kampanjen står Garbergs.

LÄS OCKSÅ:

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.