Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Björn Borg flirtar på Twitter

Publicerad: 3 Maj 2012, 08:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:23

Under parollen ”Tweeting in the dark” hjälper Björn Borg Twitteranvändare att flirta med varandra via det sociala mediet.


Ämnen i artikeln:

BritnyBBHBjörn Borg

Som en del i sin större kampanj ”Turn the lights off” introducerar Björn Borg verktyget Tweeting in the dark, där användarna ska kunna flirta med varandra via Twitter.

– Det är världens första flirtverktyg på Twitter. Det är spännande att få flirta lite på en så öppen och mobil plattform som Twitter, säger Pernilla Johansson, pr-chef på Björn Borg, till dagensmedia.se.

Själva flirtandet sker genom att en person skriver namnet på någon som han eller hon vill flirta med. Denna person får då en notifikation från Björn Borg och kan sedan gå in och själv skriva in namnen på de hon eller han vill flirta med. Om två personer väljer varandra får användarna en notifikation om detta, annars är alla flirtar anonyma.

– Det är lite med glimten i ögat, vanligtvis sker ju allt öppet på Twitter. Vi är lite flirtiga som varumärke också, säger Pernilla Johansson.

Kampanjen är gjord tillsammans med Pelle Sjönell, Ludwig Frössén och Philip Westman på BBH Los Angeles och Britny.

Flera olika kändisar, bland dem Ashton Kutcher och Cheryl Cole, har blivit inbjudna att betatesta flirtverktygt, men än är det oklart vilka som kommer att vara med och testa verktyget.

Själva plattformen för Twitterflirtandet kommer att ligga uppe i ungefär ett år.

Arbetsgrupper

BBH Los Angeles

Kreativt team:

Pelle Sjönell

Ludwig Frössén

Philip Westman

Britny:

Iyob Mesfin, account manager

Jesper Andersson, produktionsledare

David Lillewarg, planner

Daniel Retz, copywriter

Daniel Stridsberg, ad

Erik Gollne, digital strategi/pr

Jonas Rogert, utvecklare

Per Arnborg, utvecklare

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

BritnyBBHBjörn Borg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev