Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bingosajt satsar på nytt reklamkoncept

Publicerad: 19 Augusti 2013, 04:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

Med hjälp av nya reklamfilmer framtagna av Tre Kronor ska sajten Maria.com bredda målgruppen.


Maria.com är en sajt som framför allt är förknippad med bingo. Nu ska sajten och varumärkes ompositioneras för att även erbjuda casino.

För att bredda målgruppen har Maria.com tagit fram flera nya reklamfilmer och radiospottar tillsammans med reklambyrån Tre Kronor. Även det grafiska maneret har uppdaterats.

– Vi vill bevara allt det positiva som ”Maria Bingo” stått för samtidigt som vi vill berätta att vi har en stor bredd av produkter. Därför känns det helt rätt att använda både manliga och kvinnliga karaktärer i de nya reklamfilmerna som speglar bredden av den målgrupp som idag spelar casino och bingo hos oss, säger Maria.coms Sverigechef Dersim Sylwan i ett pressmeddelande.

Se filmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/yn6TDwByjbs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp Tre Kronor.

Art Director: Jonas Lindblad Copywriter: Lars Hedlund Planner: Olle Svensson Projektledare: Jessica Troedson Produktionsledare: Frida Looman

Produktionsbolag: Standart Regissör: Rane Tiukkanen Producent: Jens Odelbring Efterproduktion: Swiss

Uppdragsgivare: Dersim Sylwan, Maria.com

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.