Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Bingolotto i samarbete med United Screens

Tar hjälp av vloggare för att nå en yngre publik inför uppesittarkvällen.


Publicerad 2015-11-30 09:51
Uppdaterad 2015-12-09 10:17

Ämnen i artikeln:

United Screens

Dela artikeln:

Inför TV4:s julprogram "Bingolottos uppesittarkväll" som sänds den 23 december tar Bingolotto hjälp av United Screens vloggare Therese Lindgren, Klas Eriksson och Keela.

Kampanjen går ut på att Youtube-profilerna lyfter en tävling där fansen uppmanas att filma sina bästa julklappsrim. Vinnaren av tävlingen kommer dels att bli belönad genom julklappspengar och även få sitt julklappsrim uppvisat under programmet.

– Bingolotto är ett Sveriges mest kända varumärken med en kulturell förankring som få andra aktörer kan matcha. Väldigt många har vuxit upp i hem där Bingolottos Uppesittarkväll är en tradition och viktig del av julfirandet. När dessa barn nu vuxit upp, samtidigt som medielandskapet förändrats, är det naturligt för Bingolotto att följa med i denna utveckling, att nå målgrupperna där de naturligt finns. För de äldre funkar tv-reklam bra medan de yngre nås på Youtube, säger Annika Tunerbratt på Folkspel som driver Bingolotto, i ett pressmeddelande.

Tävlingsbidragen taggas med #BingoLotto och #Uppesittarrim.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.