Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Bilprovningen fyller 50 – lanserar kampanj

Publicerad: 20 September 2013, 07:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

Bilprovningen firar 50 år och visar upp verksamheten genom kundens ögon i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

Springtime

I anslutning till Bilprovningens jubileum har företaget tagit fram en film där tittarna får möta kunden Kjelle – en engagerad bilentusiast.

– Vi har fantastiskt många som besöker oss som har ett intresse för bilar, och det är också det som präglar vår verksamhet, därför känns det naturligt att plocka upp en person som har intresset och också visa hans liv och vad som gjort att han har intresset, säger Marit Thorin, kommunikatör på Bilprovningen till Dagens Media.

Filmen, som har premiär i dag, kommer att visas på Youtube och på Bilprovningens sajt. Den kommer också att delas på Bilprovningens Twitter och i andra sociala kanaler.

– Vi vill uppmärksamma att vi fyller 50 år och har gedigen erfarenhet. Vi har träffat alla Sveriges bilförare, och Kjelle är en av de vi träffar, det är ingen statist, det är en av våra kunder. Samtidigt vill vi visa vilket stort bilintresse det finns hos oss, säger Marit Thorin.

Filmen är producerad av Springtime och Dryve.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Springtime

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.