Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Billig öl ska locka norska resenärer

Publicerad: 4 november 2011, 06:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:52

Tågkompaniet lockar norrmän till Karlstad med hjälp av de billiga svenska priserna.


Tågkompaniet börjar köra helgtrafik mellan Karlstad och Oslo 11 december. För att uppmärksamma detta har de tagit fram två olika reklamgrepp för Sverige och Norge.

Kampanjen är framtagen tillsammans med Factum reklambyrå och fokuserar på det som besökarna kan ta del av på andra sidan om landsgränsen.

Den norska reklamen fokuserar därför på hur mycket billigare det är i Sverige medan den svenska reklamen tar avstamp i att Oslo är en storstad.

-  Det grundar sig i att det är svårt att locka svenskar till Europas dyraste stad, samtidigt som Oslo ändå har mycket att erbjuda. På samma gång är Sverige billigt och då vill vi få norrmän att ta sig längre än till gränsen, säger Sammy Almedal, ansvarig projektledare på Factum Reklambyrå, till dagensmedia.se.

I Sverige kommer kampanjen att bestå av dr, e-postutskick, flyers och affischer på tågstationerna i Värmland samt på tågen. Den norska reklamen kommer att bestå av annonser i Verdens Gang.

Arbetsgrupp

Factum

Sammy Almedal, projektledare

Nicolas Krizan, ad

Ulf Börgesson, copy (frilans)

Lennart Lorentzen, produktionsledare

Linda Bohman,originalare

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.