Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Bildroulette ska hypa Messenger

Publicerad: 27 Maj 2011, 04:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:09

Microsoft lanserar Facebook-spel för att lyfta chattjänsten Messenger.


Ämnen i artikeln:

MicrosoftJMW

I Microsofts nya Facebookspel " Vem är vem" slumpas det fram profilbilder på tio Facebookvänner. Under tidspress – sju sekunder per bild – ska rätt namn fyllas i för rätt bild. Poängresultatet kan sedan delas på Twitter, Facebook och Messenger.

Syftet med kampanjen är att uppmärksamma att chatt-tjänsten Messenger numera är ihopkopplad med Facebook. Därmed kan Messenger-användare chatta med sina Facebookvänner.

- För oss handlar det om varumärket och att få ut nyheten om funktionen på ett kul sätt. Vi har inte köpt någon media för det utan vi tänker att den får växa lite organiskt, säger Lousie Leo, Pr-ansvarig på Microsoft konsumentorganisation.

Vad hoppas ni på att få ut av spelet?

– Det handlar om att påminna folk om nyttan med messenger och skillnader mot Facebook-chatten. Det rör sig om en annan form av kommunikation där det finns användningsområden för båda, säger Lousie Leo.

Kampanjen är framtagen i samarbete med JMW kommunikation.

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

MicrosoftJMW

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev