Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Beyoncé utmanar sig själv i ny Pepsireklam

Publicerad: 4 april 2013, 12:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:50

Artisten Beyoncé har huvudrollen i Pepsis nya reklamfilm som har världspremiär i dag. I filmen får tittarna återse några av Beyoncés mest ikoniska muskvideopersonligheter.


Pepsis kampanj kommer att visas i över 70 länder och räknas med att ses av mer än en miljard tv-tittare. I reklamfilmen ”Mirrors” dansar Beyoncés olika karaktärer mot varandra i en så kallad dance-off. Filmen ska förmedla Pepsis varumärkesanda ”Live for now”.

– Det finns ingen artist som bättre förkroppsligar vad det betyder att ”leva för nuet” mer än Beyoncé. Hon är en sann trendsättare och i epicentrumet av popkulturen idag. Vi kunde inte ha bett om en bättre kreativ partner för att föra våra visioner till liv, säger Pepsi Global Beverages Groups vd, Brad Jakeman i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen är den första fasen i Pepsis samarbete med artisten. Beyonce har även tidigare synts i reklam för Pepsi, men denna gång vill varumärket ta samarbetet vidare och gå från att vara en sponsor till en partner.

Se filmen här:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/_2smYVl0zrk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Fakta

Titel: Mirrors

Produktionsbyrå: Framestore- specialeffekter; Cut and Run – redigering

Regissör: Jake Nava. 

Reklambyrå: 180 LA

Inspelningsplats: Newark, New Jersey, USA 

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.