Gå direkt till textinnehållet

Betssons nya ansikte utåt – simstjärnan Sarah Sjöström

Sarah Sjöström.

Sarah Sjöström och Betsson inleder samarbete som beskrivs av bolaget själva som "en av de mest betydande sponsorskapen i Betssons historia".

Simstjärnan Sarah Sjöström är spelbolaget Betssons nya ansikte utåt i kommande kampanjer där fokus ligger på sport och underhållning.

Betsson beskriver sponsorskapet som ett av de mest betydande någonsin och ser det som starten på ett långsiktigt samarbete. Sponsorskapet är ett led i Betssons utökade engagemang inom svensk idrott.

– Sarah Sjöström är en drömpartner för oss och en fantastisk person vi velat arbeta med länge. Hon är hjärtat i svensk idrott och en förebild som personifierar en vinnare. Vi brinner för sport och har gjort det sedan starten för snart 55 år sedan. Därför är det här samarbetet ett naturligt steg i vårt ökade engagemang i den svenska idrottsrörelsen, säger Jesper Svensson, kommersiell chef Betsson Group, i ett pressmeddelande.

Sarah Sjöström kommenterar sponsorskapet:    

– Det känns väldigt roligt att börja arbeta med Betsson eftersom de, precis som jag, har stor passion för sport och tävlingar. I Betsson har jag fått en seriös och långsiktig partner som gör det möjligt för mig att fokusera på min karriär och framför allt OS 2020.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-03-08 15.16Uppdaterad 2017-03-08 15.16

Dela artikeln: