Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Betssons klantiga kampanj

Publicerad: 25 Maj 2010, 10:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Med sitt nya manér under budskapet ”Raise your pulse” vill spelportalen visa att allt inte går som man tänkt sig.


I reklamfilmen konstaterar Betsson att ”i VM kan vad som helst hända” till bilder av spelare som missar öppna mål. Den marknadsför ett erbjudande som Betsson kör under fotbolls-VM, att man får pengarna tillbaka om man förlorar.

– Budskapet är att det inte alltid går som man tänkt sig. Folk kan klanta sig i sista sekund. Vi hoppas att filmen kommer att skapa snack och leva vidare utanför tv-rutan, säger marknadschefen Björn Gent.

Filmen visas i MTG:s reklamkanaler samt Viasat Sport och Discovery Channel fram till, och under fotbolls-VM - som går av stapeln 11 juni till 11 juli i Sydafrika.

Med filmen vill Betsson attrahera nya kunder och inte primärt de som redan är medlem på Betsson. Betssons reklambyrå är Kelly and pling.

Senare i sommar ska Betsson fortsätta med pinsamma videoklipp från andra sporter, men har ännu inte bestämt om det ska gå i köpt media eller inte.

I ett annat led för att marknadsföra sig har Betsson också knutit till sig den före detta AIK-spelaren och sportprofilen Ola ”Rit-Ola” Andersson som videobloggar åt Betsson.

– Han kommer med tips och lockar både den breda massan och de som är duktiga spelare, säger Björn Gent.

Hur viktigt är fotbolls-VM för er?

– Väldigt viktigt, jag kan inte ge några siffror eller så men det är ingen hemlighet att det är ett viktigt sport-år för oss, med OS, VM och EM-kval. Ett roligt år, säger Björn Gent.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/U3PFLO6eNQc&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/U3PFLO6eNQc&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.