Betsson vill skapa debatt i Norge

Betsson kritiserar Norges lagstiftning – i svenska Aftonbladet. ”Vi vill skapa debatt här i Norge”, säger Thomas Alnes Aakvik, chef för Betsson Norge.

I gårdagens Aftonbladet fanns det en stor helsidesannons, med Betsson som avsändare. Annonsen kritiserade det norska förbudet för utländska spelbolag att göra reklam för sina produkter – när det samtidigt är lagligt att spela hos dem.

Enligt Thomas Alnes Aakvik, chef för Betsson Norge, är tanken att skapa en debatt i Norge gällande den nuvarande lagstiftningen.

– Historiskt sett har det funnits många kulturella likheter mellan Norge och Sverige. Men inte när det gäller det här, säger Thomas Alnes Aakvik

– Vi ville helt enkelt visa det märkliga i att vi kan annonsera i Sverige, men inte i Norge, trots att vi är så identiska rent kulturellt.

Han berättar vidare att de har ett långsiktigt perspektiv på situationen, och kommer att fortsätta med att försöka få upp frågan på den norska agendan.

– I och med monopolsituationen i båda länderna så är det ganska intressant att de skiljer sig just här, säger Thomas Alnes Aakvik.

Ardalan Samimi

Publicerad 2010-11-18 05.00Uppdaterad 2015-12-06 15.31

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: