Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Betsson släpper kontokort – ”Vi värnar om våra kunder”

Publicerad: 1 Mars 2019, 10:14

Betsson släpper Betsson Mastercard i begränsat antal.

Foto: Press

Betsson släpper Mastercard direkt kopplat till sina spelares konton. ”Det här är främst ett kundkort i vilket vi värnar om våra kunder”, säger Sverigechefen Jonathan Haeggstam, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Betsson

För att göra det lättare för Betssons kunder att plock ut sin eventuella vinst släpper spelbolaget Betsson Mastercard. Antalet kort är begränsade och spelkunderna kommer få ansöka om att få ett. 

Kortet är förbetalt av Betsson och kopplas till kundernas spelkonto. Betsson är dock noga med att påpeka att det inte är ett kreditkort. 

Jonathan Haeggstam är Sverigechef på Betsson och säger att man via kortet vill erbjuda sina kunder något extra. 

– Vidare vill vi som spelbolag ständigt utveckla vår produkt och kundupplevelse, både vad gäller vårt sport-erbjudande – men också kundservice och betallösningar. För de flesta etablerade spelbolag är det primära i kundupplevelsen inte att man så snabbt som möjligt kan spela utan att skapa ett konto, utan att man spelar hos ett bolag som kan erbjuda en bra helhetsupplevelse och unika förmåner, säger han till Dagens Media. 

För att marknadsföra kortet har Betsson valt att lyfta att diskussionen om reklamcopys som ”snabba uttag” och ”pengar innan nästa station” nu är avslutad då effektiva uttag redan är en ”självklarhet” för spelbolaget. 

Kan du utveckla – på vilket sätt kan debatten om ”snabba uttag” anses vara avslutad till följd av kortet?

– Kontokortet är ett exempel på vad vi vill fokusera på istället. Det vill säga inte fortsätta fajten om hur många minuter uttagen tar, utan å ena sidan göra något för våra kunder och samtidigt, rent marknadsföringsmässigt, inte vara för likriktad som mycket av spelreklamen är idag. Vi erbjuder redan en av marknadens allra bredaste utbud av betalmetoder, detta är ett naturligt steg i hur vi utvecklar utbudet för våra kunder.

Debatten om ”snabba uttag” och reklam med text som ”pengar på kontot innan nästa station” har ju diskuterats av flera i termer av att den typen av reklam inte skulle vara måttfull. Hur tror du att kampanjen kommer tas emot när Betsson Mastercard ska göra uttagen ännu effektivare?

– Det här är främst ett kundkort i vilket vi värnar om våra kunder, utifrån att lyssna på vad kunderna efterfrågar och för att erbjuda bästa möjliga service till dem. Det finns inga aggressiva eller överdrivna budskap om när vinsten är inne etcetera. Här är servicen, med uttagen i fokus initialt, innan vi utvecklar produkten och servicen vidare. Framför allt kopplat till förmåner när man använder kortet.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Betsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.