Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Betsafe utmanar Jon Olsson

Under Båstads tennisvecka sjösätter Betsafe en kampanj där det finska stuntgänget The Dudesons och freestyleåkaren Jon Olsson står i fokus.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 10 Juli 2012, 11:31
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:16

Ämnen i artikeln:

Family BusinessIbeyostudioBetsafeBetsson

Under parollen "Challenge the Dudesons" sjösätter Betsafe nu en interaktiv kampanj, där tanken är att kunderna ska utmana och slå vad med olika kända namn som The Dudesons och Jon Olsson.

Kampanjen tar avstamp i Betsafes långa samarbete med racertävlingen Gumball 3000, och tävlingen kommer också att sättas i gång i samarbete med en stor Gumball 3000-fest i Båstad.

– Kampanjen är en fortsättning. Under lång tid har vi samarbetat med Gumball, som egentligen är rika knösar som åker runt med fina bilar. Som en avslutning på detta och som början på vår nya kampanj så tar vi The Dudesons och Jon Olsson och några till och låter folk bestämma vad de ska göra för utmaningar, säger Thomas Bertilsson, pr och projektledare på Betsson Group, till dagensmedia.se.

Representanterna, med The Dudesons i täten, kommer att få olika utmaningar, såsom att åka snowracer från taket ner i en pool, som de sedan måste genomföra.

Intresserade kan gå in på Betsafes kampanjsajt och föreslå utmaningar samt rösta på den utmaning som de tycker ska stå näst på listan.

– Det här är rakt i linje med det vi vill göra, vi försöker sticka ut som spelbolag och göra det tokiga. Vi vill visa att det inte finns några tokiga vad, tar någon emot ett vad så får man stå för det och det är vad hela livet går ut på. Det är helt i linje med vad vår payoff är, säger Thomas Bertilsson.

Hur ska ni väcka uppmärksamhet för själva kampanjen?

– Först och främst i och med igångsättningen på plats med Dudesongänget. Bara att de är i Båstad har väckt uppmärksamhet, med deras konstiga klädval och fräcka attityd. Dessutom ska vi uppdatera i sociala medier och försöka engagera kunder och presumtiva kunder på vår kampanjsida och via social medier.

Hela projektet kommer även att ingå i en miniserie som kommer att visas online i september.

Bakom Betsafes koncept står Familiy Business och Ibeyostudio står bakom företagets pr.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.