Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Betclic kampanjar med Kåmark

Publicerad: 1 Mars 2011, 10:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Spelbolaget vill locka spelare - med varmkorv och massage av Pontus Kåmark.


Nu kommer spelbolaget Betclics tv-kampanj som fokuserar på Betclicambassadören Pontus Kåmark. Temat är att betting inte handlar om tur utan om "att bäst vinner".

– Vi har sökt ett tonläge som inte är lika ängsligt och skitnödigt som de andra spelbolagens. Hoppas att andra sport- och spelintresserade snubbar håller med, säger Magnus Svensson, AD på Leanbean i ett pressmeddelande.

I filmerna skildras Pontus Kåmark, tillvardags expertkommentator på TV4 i en mängd bisarra situationer. Bland annat knådar han deg, rider på en varmkorv och jagar en kyss - av sig själv.

Kampanjen är framtagen i samarbete med byrån Leanbean och Senay och Kolacz, och går från och med idag i kanalerna Viasat Sport, TV3, TV6 och TV10.

Se filmerna:

<iframe title="YouTube video player" width="468" height="293" src="http://www.youtube.com/embed/VQooSrRLXjA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe title="YouTube video player" width="468" height="293" src="http://www.youtube.com/embed/UhCl56Xb6hI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe title="YouTube video player" width="468" height="293" src="http://www.youtube.com/embed/3QLZwre3rBE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupper

Leanbean:

Magnus Svensson – AD

Magnus Berg – copy

Kajsa Jakobsen – PL

Jan Ivarsson – prod.led.

Senay & Kolacz:

Senay Mehre – regissör

Kristof Kolacz – producent

Jakob Myrman – ljud

Stephan Drenzel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.