Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Berntzon Bylund ska lyfta Schibsted

Publicerad: 25 April 2013, 13:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Kännedomen om Schibsted som koncern måste öka, anser de själva. Nu lanserar reklambyrån Berntzon Bylund sin första kampanj för koncernen.


– Kännedomen om många av våra enskilda bolag är hög, däremot behöver vi jobba på koncernens kännedom. Det här är första steget, säger Håkan Halvarsson, HR director på Schibsted Sverige i ett pressmeddelande.

Samarbetet med reklambyrån Berntzon Bylund inleddes förra året med en global varumärkesfilm. Den nya kampanjen, som är den första lokala kampanjen för Schibsted Sverige, ska gå i print i Aftonbladet och Svenska Dagbladet samt online på ett stort antal av Schibsteds webbplatser.

– Schibsted är idag en stor och ganska komplex organisation med massor av varumärken. Med enkel retorik har vi vänt på detta och gjort det komplexa till en styrka, säger Martin Stadhammar, copywriter på Berntzon Bylund i ett pressmeddelande.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.