Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Berghsstudent designar åt Malaco

Publicerad: 7 September 2012, 07:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:12

I våras fick studenterna i grafisk design på Berghs i uppdrag att ta fram en ny design på Malacos godispåsar. Nu kommer det vinnande bidraget i butik.


Ämnen i artikeln:

Malaco

Malaco satte i våras en ny kommunikationsplattform på temat ”Lördag hela veckan”. Redesignen av de åtta så kallade småpåsarna är ytterligare ett led i den nya kommunikationen.

– Vi ville modernisera påsarna och skapa en lekfullhet, men samtidigt behålla våra starka karaktärer från exempelvis Zoo, Fruxo och Pimpim, säger Cecilia von Perglas, marknadsdirektör på Cloetta som äger Malaco.

Redan från början var uppdraget tänkt som ett skarpt projekt för studenterna. Det utformades som en tävling.

– Det var lite av en chansning, men vi trodde på det här hela tiden och har haft ett bra samarbete med skolan. Vi har jobbat på precis samma sätt som med en byrå.

Det vinnande bidraget designades av Catalina Aguliera.

– Vi är jättenöjda med vinnaren. Det tar tillvara på de existerande karaktärerna , men gör de ännu mer tydliga. Dessutom tog hon fram nya personligheter till de påsar där det inte finns karaktärer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Malaco

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.