Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Berghs Studentbyrå släpper miniserie

Publicerad: 13 Maj 2016, 08:10
Uppdaterad: 16 Maj 2016, 13:14

I Berghs miniserie ”Snacka om reaktioner!” reagerar fyra experter på fyra kampanjer.


Ämnen i artikeln:

Berghs

Från måndag till torsdag nästa vecka släpps miniserien ”Snacka om reaktioner!” som Berghs Studentbyrå ligger bakom.

Serien är en vinkling på årets reaktionstema och rör reaktioners påverkan på kommunikation. De fyra avsnitten innehåller en kvartett av experter som med olika infallsvinklar dissekerat olika kommunikationskampanjer.

 

Deltagande kommunikationsexperter:

Hanna Hjalmarsson – Reklamforskare på Stockholms Universitet

Daniel Hallberg – Art Director på reklambyrån King

Sara Leffler Morge – VD på Friends Agenda

Bobo af Ekenstam – VD för Docere Intelligence och chefredaktör för Buzzter.

 

Del 1 av 4:  Joe and the Douche

Om juicemakaren Joe and the Juice läckta interna video som fick omfattande kritik. Frågan i avsnittet är om videon hjälpt eller stjälpt varumärket.

Del 2 av 4: Seriöst, eller?!

ALS Ice Bucket Challenge blev en stor succé globalt. Hur kommunikation behöver en rolig faktor för att vilja delas och spridas. Men följer budskapet med på resan?

Del 3 av 4: När kommunikation berör

Vad är det som gör att den svenskregisserade kampanjen "Kära pappa" berör en så djupt? Hur skiljer sig just den kampanjen från annan emotionell kommunikation och kan reaktionerna som skapats förändra en större strukturell fråga?

Del 4 av 4: Ståndpunkt på agendan

Avslutningsvis pratas det om Liberalernas nya logotyp, och vad det går att göra när reaktionerna drar iväg åt ett helt annat håll än det som var ämnat från början.

Avsnitten släpps dagligen mellan 16-19 maj kl. 08.00 på Berghs egna kanaler, samt på Youtube och Vimeo.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Berghs

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.