Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Berghs slututställning: ”Great Minds Don't Think Alike”

Konceptet för Berghs slututställning blir ”Great Minds Don't Think Alike”. Kampanjkonceptet handlar om samarbete, samverkan och engagemang.


Publicerad 2012-04-04 14:00
Uppdaterad 2015-12-06 14:27

Ämnen i artikeln:

Berghs

Dela artikeln:

Fokus i konceptet är att visa på värdet av oliktänkande inom en arbetsgrupp.

– För att skapa ett bra samarbete krävs att man har människor omkring sig som inte tänker likadant, annars kommer man inte framåt. Lika barn leker inte bäst, utan det är när man är olika som man kan hitta nya lösningar, säger Anna Kjellander, pressansvarig för Studentbyrån på Berghs.

Studentbyråns kampanj ska locka besökare till utställningen och uppmärksamma branschen på alla talanger som finns på skolan. Kampanjen ska också attrahera nya studenter till Berghs.

– Vi vill också att så många som möjligt ska ta del av diskussionen om samarbete. Vi tror att alla talanger är viktiga för branschen, även om man inte arbetar med kommunikation kan man ha talanger som är viktiga och hör hemma i här.

Exakt hur Studentbyråns kampanj ska se ut är dock Anna Kjellander förtegen om.

– Vi kommer att göra olika utspel fram till 24 maj då vi har vernissage.

Uppdragsgivare för årets examensprojekt är Lufthansa, Hufvudstaden, Hilding Anders, Diners Club, Adecco, Distriktstandvården, Löfbergs Lila, Microsoft, Monyx, Parks and Resorts, Svenska Spel, Stadsmissionen, Svenska Jägarförbundet, Stadsledningskontoret, Svenska Tidsskrifter, Zest Care, Universal Music och Pride.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.