Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Berghs prisar Ica-Jerry

Publicerad: 31 Maj 2010, 05:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Ica gör den mest trovärdiga ansvars- och hållbarhetskommunikationen, enligt avgångseleverna på Berghs.


Ämnen i artikeln:

KingBerghsICA

Under Bergs slututställning i helgen delades A Sustainable Plan – The Award ut för första gången. Temat för utställningen var hållbarhet.

Priset gick till King för deras reklamfilmer för Ica, om praktikanten Jerry som har Downs syndrom.

”Ingen jurymotivering är komplett utan adjektivet ”modig”. För en gångs skull är det faktiskt rätt att använda det”, skrev juryn, bestående av bland andra Garbergs Nina Åkestam och Karin Setréus, varumärkeskonsult på Mind Your Brand, i sin motivering.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

KingBerghsICA

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.