Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Berghs första Pride-kampanj

Publicerad: 7 Mars 2012, 14:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

I dag släpps biljetterna till sommarens Pride-festival. Studenter från Berghs har gjort kampanjen.


Temat för årets festival är "Tillsammans" vilket märks i priskampanjen. Besökarna uppmanas att gå samman för att köpa biljetter till rabatterat pris, under parollen "Tillsammans till Pride".

På kampanjsajten tillsammanstillpride.nu kan man hitta andra som vill ta del av erbjudandet. Besökaren ställer sig i en virtuell kö, kopplad till Facebook. När ytterligare en person hamnar i kön får båda en rabattkod till sin festivalbiljett.

Kampanjen är gjord av studenter på Berghs School of Communication, som även kommer göra Prides stora sommarkampanj i samma manér. Webbers All-stars har gjort den digitala produktionen.

Projektgrupp från Berghs

Projektledare: Amanda Drotz

Digital Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér

Produktionsbyrå: Webbers All-stars

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.