Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Berättarministeriets utomjordiska kampanj

Publicerad: 23 April 2015, 04:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Berättarministeriets nya kampanj har tagits fram av King.


Ämnen i artikeln:

King

Den alien-inspirerade kampanjen består av efterlysningslappar och Blocket-annonser med blandade meddelanden från fantasibutiken ”Alien Super Market” som ska locka barn och tonåringar till Berättarministeriets skrivarverkstad som ligger intill.

Kampanjen har tagits fram av King inför öppningen av Berättarministeriets tredje skrivarverkstad som ligger i Hagsätra. Sedan tidigare har Berättarministeriet skrivarverkstäder i Södertälje och Husby.

– Tanken med den lekfulla kampanjen är att locka barn och ungdomar till Berättarministeriets skrivarverkstad i Hagsätra för att väcka lusten att läsa, skriva och räkna, säger produktionsledare Reenu Chawla-Wallin till Dagens Media.

Hedvig Hagwall Bruckner är copywriter på King:

– I "Alien Super Market" får barnen möta en helt ny värld innan de kommer in till Berättarministeriet. Efter det mötet är allt möjligt och barnens fantasi är på högvarv. Det är en del av Berättarministeriets pedagogiska modell och var därför ett helt naturligt tema att använda i kampanjen, säger hon i ett pressmeddelande.

Berättarministeriet är en stiftelse som verkar för att barn och ungdomar från områden med hög arbetslöshet ska kunna ta större del i samhället med hjälp av skrivandet.

Anna Döhmers

jon.demred@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

King

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev