Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Bengt Alsterlind ska sälja bilvård

Publicerad: 14 Februari 2014, 11:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:47

Däckverkstaden Vianor tar hjälp av "Hajk"-profilen i radioreklam.


Ämnen i artikeln:

IUM

På 70-talet slog han igenom brett med barnprogammet "Hajk", som sändes fram till 2001. Där blev Bengt Alsterlinds ökända hälsning "Tjipp" en klassiker.

Nu tar han med sig "Tjipp" till radioreklam. I en serie om fyra spottar tipsar den nu 70-årige värmlänningen om hur man själv byter däck och servar sin bil.

Bakom kampanjen står reklambyrån Svensson och mediebyrån IUM.

– Vi har jobbat med kända tv-profiler sedan vi började jobba med reklambyrån Svensson. Först Arne Weise, sedan Carl-Ingemar Perstad och nu Bengt. Det har visat sig väldigt effektivt, säger Daniel Nordvall, Vianors marknadschef, i ett pressmeddelade.

Tomas Carrfors, copywriter på Svensson:

– Vi går tungt i radio i Vianors fall. Och få saker bryter igenom bruset så fint som Bengts ljuva stämma. Det roligaste är att han bjöd på sig själv så mycket i inspelningen.

Kampanjen kommer i perioder att rulla under hela 2014.

Hör spottarna här:

Arbetsgrupper

Uppdragsgivare Vianor:

Daniel Nordvall, Marknadschef

Elias Johansson, Marknadsassistent

Arbetsgrupp Svensson:

Anna Lennström, projektledare

Christina Berntzon, produktionsledare

Filip Lindqvist, AD

Tomas Carrfors, Copywriter

Stillbildsfotograf:

Erik Undéhn

Radioproduktion: Flickorna Larsson

Mediabyrå:

IUM

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

IUM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev