Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Bengt Alsterlind ska sälja bilvård

Publicerad: 14 Februari 2014, 11:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:47

Däckverkstaden Vianor tar hjälp av "Hajk"-profilen i radioreklam.


Ämnen i artikeln:

IUM

På 70-talet slog han igenom brett med barnprogammet "Hajk", som sändes fram till 2001. Där blev Bengt Alsterlinds ökända hälsning "Tjipp" en klassiker.

Nu tar han med sig "Tjipp" till radioreklam. I en serie om fyra spottar tipsar den nu 70-årige värmlänningen om hur man själv byter däck och servar sin bil.

Bakom kampanjen står reklambyrån Svensson och mediebyrån IUM.

– Vi har jobbat med kända tv-profiler sedan vi började jobba med reklambyrån Svensson. Först Arne Weise, sedan Carl-Ingemar Perstad och nu Bengt. Det har visat sig väldigt effektivt, säger Daniel Nordvall, Vianors marknadschef, i ett pressmeddelade.

Tomas Carrfors, copywriter på Svensson:

– Vi går tungt i radio i Vianors fall. Och få saker bryter igenom bruset så fint som Bengts ljuva stämma. Det roligaste är att han bjöd på sig själv så mycket i inspelningen.

Kampanjen kommer i perioder att rulla under hela 2014.

Hör spottarna här:

Arbetsgrupper

Uppdragsgivare Vianor:

Daniel Nordvall, Marknadschef

Elias Johansson, Marknadsassistent

Arbetsgrupp Svensson:

Anna Lennström, projektledare

Christina Berntzon, produktionsledare

Filip Lindqvist, AD

Tomas Carrfors, Copywriter

Stillbildsfotograf:

Erik Undéhn

Radioproduktion: Flickorna Larsson

Mediabyrå:

IUM

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

IUM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev