Ben & Jerry’s intar Instagram inför Kanelbullens dag

Ben & Jerry’s passar på att slå ett slag för sin kanelbulleglass inför Kanelbullens dag.

På söndag infaller kanelbullens dag. Det väljer glassvarumärket Ben & Jerry’s att uppmärksamma i en kampanj som bland annat ska rulla på Instagram. I fokus står smaken Cinnamon Buns – som Ben & Jerry’s uppmanar konsumenterna att köpa istället för den traditionella kanelbullen.

– Nu vill vi på ett fyndigt sätt leka med något så heligt som en svensk kanelbulle på självaste Kanelbullens dag. Vi ser fram emot att inspirera till köp av Kanelbulle 2.0 och se folks bildförslag på hur de bäst avnjuter den, säger Johanna Roos, ansvarig för Ben & Jerry’s hos Unilever, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står mediebyrån Mindshare.

– Ben and Jerry’s är ett varumärke som handlar om att ha kul och göra gott och de har redan en väldigt aktiv fan base i sociala medier. Men här finns ännu mer att hämta och därför ville Ben & Jerry’s vara en av de absolut första att annonsera på Instagram. Utmaningen för oss var att med ett humoristiskt manér skapa intresseväckande och delbart innehåll för både Insta och Facebook inför Kanelbullens dag. Vi är övertygade om att #kanelbullensdag i år blir fylld med något mer än bara traditionella bullar, säger Jenny Vinterqvist, kreativt ansvarig för kampanjen på Mindshare, i pressmeddelandet.

Arbetsgrupp

Johanna Roos: Business Leader Ben&Jerry’s Nordic, Unilever Hanna Granebring: Social Media Consumer Specialist, Unilever Jenny Vinterqvist, Creative Media Manager, Mindshare Damon Razazi, Digital Strategist, Mindshare Niclas Jensell, Account Director, Mindshare Pär Vedin, Account Manager, Mindshare Karin Brandt: Kundansvarig, OhMy Emelie Andersson: Editor & Project Manager, OhMy

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-10-01 06.34Uppdaterad 2015-12-06 20.27

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: