Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 17 Augusti 2011, 12:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02
Bygghandeln Beijer visar sin mjuka sida och startar sin första inspirationsbutik – utan en enda byggvara.
Inspirationsbutiken som invigs imorgon ligger i handelsområdet A6 i Jönköping och där kommer kunderna att kunna se helhetslösningar, få hjälp med ritningar och över internet också beställa hembesök av butikens byggrådgivare.
– Vi har sett att branschen överlag inte har en sådan här helhetslösning. Det finns specialiserade butiker för golv, kök och badrum men vi erbjuder nu allt i en one stop shop-lösning, säger Fredrik Ringdahl, marknadschef på Beijer Byggmaterial.
Kampanjen är lokalt utformad för Jönköpingsregionen och går i tv, dr, print, radio och utomhus. Kampanjtemat är en presentation av olika historiska årtal, tillsammans med informationen att Beijer Hem & Interiör öppnar upp portarna den 18 augusti.
– Oftast ser man i traditionell marknadsföring att man går ut med braskande priser för att skapa en grund runt pris och produkt. Men det här konceptet har ett annat tempo och eftersom butiken är den första i sitt slag så ville vi få till en liten historisk anknytning.
Om Beijer tar konceptet med Hem & Interiör vidare ut i Sverige är ännu inte bestämt.
– Det finns så mycket positiv framtidstro runt det här men vi ska testa och se hur det fungerar innan vi tar några beslut.
Reklambyrån Tempel har gjort lanseringskampanjen.
Copy: Anders Tempelman AD: Petter Wallin Produktionsledare: Marika Skantze Projektledare: Tom Wendels
Henrik Widell