Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Beijer bjuder Sverige på träning

Publicerad: 25 Februari 2015, 12:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Som en del av sponsringen av SHL gör Beijer Bygg en pro bono-kampanj för att främjar ungdomsidrott och spontansportande. Sponsringsbyrån Håkanson United står bakom.


Beijer Bygg är en av Svenska Hockeyligans huvudsponsorer. Nu vill företaget göra något för stödja ungdomsidrotten och spontansportare med kampanjen ”Beijer bygglaget”.

Det är sponsringsbyrån Håkanson United står bakom idén tillsammans med Bejer.

Via det lokala SHL-lagets hemmamatcher och sajter kommer Beijer erbjuda fans och lokalbefolkning att rösta på en av tre olika utomhusanläggningar för motion. Det vinnande alternativet kommer Beijer att låta bygga. Företaget står för både material och arbetskraft.

Kampanjen kommer gå i en stad i taget och den här säsongen kommer man hinna med fyra stycken. Anders Håll är kommunikations och varumärkeschef på Beijer.

– Klubbarna får identifiera det som de behöver hjälp med. Personal och förhoppningsvis spelare kommer hjälpa till, utöver den bygghjälp vi erbjuder under en bygghelg, säger han till Dagens Media och fortsätter:

– I Gävle har vi tagit fram tre alternativ, ett utomhusgym, en hinderbana och en skottramp för att kunna träna med puck och klubba på sommaren. Tanken är att de små anläggningarna ska vara öppna för alla när de står klara.

Varför vänder ni er mot hockey och hur stämmer det med er målgrupp?

– Vi vet att vår målgrupp är intresserade av sport. Det är ofta män som jobbar som byggare på företag i olika storlekar. Det är en ganska naturlig arena för oss, säger han och fortsätter:

– Vi gör det här för att ge tillbaka till samhället och för att lämna ett bidrag även till idrott som inte är på elitnivå.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.