Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Beefeater anordnar designtävling

Publicerad: 2 november 2011, 11:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:52

Alla med intresse för design eller cocktails har nu chansen att sätta sin prägel på Beefeaters specialutgåva av London dry gin. Den brittiska ginproducenten anordnar en tävling för att marknadsföra lanseringen.


Under de kommande månaderna anordnar Beefeater en design- och cocktailtävling där två vinnare utses. En får formge en unik specialutgåva av Beefeater London dry gin, och den andra får skapa företagets nya signaturdrink. Vinnarbidraget kommer sedan finnas på utvalda restauranger och barer i Stockholm under 2012.

– Vi vill att alla som har intresse för design eller cocktails ska delta, oavsett om man arbetar med det professionellt eller inte. Vi vill veta hur våra konsumenter uppfattar Beefeater, säger Olivia Jansson från Intro PR, som ansvarar för evenemanget.

Idén bakom tävlingen är att nyttja de kreativa förmågor som finns i Stockholm.

– London och Stockholm är två av Europas mest kreativa städer, på det här sättet hoppas vi hitta fler och bättre idéer till den nya produkten, säger Olivia Jansson.

Bidrag till tävlingen ska lämnas in senast den 15 januari och finalisterna presenteras veckan därpå.

Erik Strömberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.