Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Beckmörkt, Lidl!

Lidl spinner vidare på sitt koncept med att man snålar in på onödiga kostnader. I den här filmen – den tredje sedan det nya manéret sattes i mars – får konsumenterna shoppa i en beckmörk butik.

Martin Schori


Publicerad: 10 Augusti 2010, 08:47
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:43

Ämnen i artikeln:

ScreamLidlReklamcupenGrey

– Billigast vore ju om vi slapp använda el överhuvudtaget. Men vi har lyxat till det lite med energisnål belysning, säger Lidl-mannen i filmen, samtidigt som lamporna tänds.

Lidl deltar även i Dagens Nyheters reklamcup, där man tävlar med en färglös annons.

Reklamkonceptet går ut på att berätta hur Lidl kan ha så pass lågt pris på sina varor.

– Vi gjorde en undersökning som bland annat visade att svenskarna tror att vi är billiga eftersom vi har sämre kvalitet på varorna. Det stämmer inte alls så därför väljer vi nu att berätta hur vi kan vara så billiga, sa Caroline Persson, reklamchef på Lidl till Dagensmedia.se i mars.

Lidls reklambyrå är Grey, mediebyrå är Scream.

Ämnen i artikeln:

ScreamLidlReklamcupenGrey

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.