Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Beckham blir H&M:s nya dragplåster

H&M fortsätter att anlita kändisar i marknadsföringssyfte. Den här gången är det fotbollsproffset David Beckham som får den egna kollektionen "Bodywear".

Dante Thomsen


Publicerad: 28 Juli 2011, 07:40
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:03

Ämnen i artikeln:

H MDavid Beckham

Samarbetet mellan H&M och David Beckham är långsiktigt och innebär att hans kollektion kommer att säljas i runt 1 800 H&M-butiker i över 40 länder.

Nya Bodywear-produkter kommer också tillkomma varje säsong.

– Under det senaste året har jag utvecklat min Bodywear-kollektion tillsammans med mitt team och jag är väldigt stolt över resultatet. Den sista biten i pusslet var att hitta en partner i form av en återförsäljare som har både visioner och kapacitet att distribuera produkterna globalt. H&M visade sig vara det självklara valet av samarbetspartner, säger David Beckham i ett pressmeddelande.

Ann-Sofie Johansson beskriver samarbetet med David Beckham som "början på ett äventyr".

– David Beckham är både en sport- och stilikon av världsklass. Det är otroligt spännande för H&M att påbörja ett långsiktigt samarbete med honom för hans Bodywear-kollektion. Det signalerar starten på ett fantastiskt äventyr för oss på H&M. Perioden kring Alla hjärtans dag 2012 kommer att bli riktigt spännande, säger hon i ett pressmeddelande.

Kollektionen lanseras den 2 februari nästa år. 

Ämnen i artikeln:

H MDavid Beckham

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.