Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Baz Luhrmann bakom H&M:s nya kampanjfilm

Publicerad: 25 Oktober 2017, 06:35
Uppdaterad: 27 Oktober 2017, 06:10

Här är den nya kampanjfilmen för H&M-kollektionen framtagen av designern Erdem.


Ämnen i artikeln:

B-ReelH M

I morgon torsdag släpps kollektionen "ERDEM x H&M" på H&M:s sajt. Kollektionen är ett samarbete mellan den London-baserade designern Erdem och klädkedjan H&M.

Kampanjfilmen "The secret life of flowers" är regisserad av ingen mindre än Baz Luhrmann som står bakom filmer som "The great gatsby" och "Moulin Rouge". För fjärde året i rad är det svenska byrån B-Reel som har tagit fram strategi och koncept för hm.com och sociala medier globalt.

– Utifrån Erdems och Baz Luhrmanns inspiration har vi tillsammans med H&M skapat en romantisk värld på hm.com och i H&Ms sociala kanaler där det alltid är vår, med inspirerande och överraskande blommiga mönster i centrum. Utmaningen har varit att hålla storyn levande under tre månader. Totalt har vi skapat 45 olika berättelser, eller micro interactions som vi kallar dem, som var för sig och tillsammans bygger hypen och storyn om kollektionen, säger Marcelo Reis Melo, kreatör på B-Reel i Stockholm i en kommentar. 

Designern Erdem är känd för sin skräddade och poetiska stil och sedan september har byrån B-Reel byggt upp förväntningarna kring kollektionen i sociala medier. Enligt byrån slog de första klippen från kollektionen rekord i antal tittar och delningar på H&M:s Instagram

Kollektionen presenterades i förra veckan på en exklusiv visning i Los Angeles. Den 2 november släppts kollektionen och finns att köpa på H&M:s sajt och i utvalda butiker.

Sedan 2004, då Karl Lagerfelds kollektion presenterades, har H&M varje år låtit en känd designer göra en kollektion för klädkedjan. Förra året släppte till exempel designern Kenzo en kollektion för H&M.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

B-ReelH M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev