Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Batterikampanj ska täppa till kunskapsluckor

Publicerad: 6 november 2013, 09:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:57

Batteriinformationsföreningen drar idag igång en kampanj som ska pågå i flera år.


Ämnen i artikeln:

FuturnitureStrandberg Haage

Syftet med kampanjen är att få folk att sluta samla sina gamla batterier på hög därhemma, och istället ta dem till återvinningen.

– Problemet är egentligen en kunskapslucka. Vi associerar gamla batterier med något farligt. Det är därför vi inte slänger dem i soporna, till exempel. Men det vi inte tänker på är att gamla batterier innehåller material som kan återvinnas, säger Micaela Westerberg, kommunikationsansvarig på Batteriinformationsföreningen, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen av Futurniture och Strandberg Haage. Idag går startskottet med annonser i Dagens Nyheter och Metro, som är illustrerade av Sarah Sheppard.

Dessutom lanseras sajten Batteriåtervinningen.se.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

FuturnitureStrandberg Haage

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev