Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Barnhjärnan i fokus i ny kampanj

Publicerad: 31 Augusti 2012, 12:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Att öka kännedomen om barnhjärnans utveckling. Det är syftet med Hjärnfondens nya kampanj "Våra Barn". Reklambyrå är McCann Stockholm.


Ämnen i artikeln:

McCann Stockholm

Insamlingskampanjen, som döpts till "Våra Barn", äger rum i september och planeras att bli en årligt återkommande kampanj. I år ligger fokus alltså på barnens hjärnor och nu lanseras kampanjen med en ny reklamfilm signerad McCann Stockholm.

– "Våra Barn" är en årligt återkommande kampanj som sätter ljuset på det stora behovet av intensifierad forskning kring barnhjärnan. Vi behöver lära oss mer om barnhjärnan eftersom alla barn har rätt till samma start i livet, säger Hjärnfondens generalsekreterare Gunilla Steinwall i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen börjar rulla i rutan i morgon. Under gårdagen arrangerade Hjärnfonden också en temakväll på ämnet där kronprinsessan Victoria närvarade.

Arbetsgrupp

Ola von Bahr, ad

Christian Heinig, copy

Minea Frykman, planner

Rickard Allstrin, produktionsledare

Sara Helmersson, projektledare

Regissör: Marcus Söderlund, Folkefilm

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

McCann Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev