Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Barnhjärnan i fokus i ny kampanj

Att öka kännedomen om barnhjärnans utveckling. Det är syftet med Hjärnfondens nya kampanj "Våra Barn". Reklambyrå är McCann Stockholm.


Publicerad 2012-08-31 12:03
Uppdaterad 2015-12-06 14:13

Ämnen i artikeln:

McCann Stockholm

Dela artikeln:

Insamlingskampanjen, som döpts till "Våra Barn", äger rum i september och planeras att bli en årligt återkommande kampanj. I år ligger fokus alltså på barnens hjärnor och nu lanseras kampanjen med en ny reklamfilm signerad McCann Stockholm.

– "Våra Barn" är en årligt återkommande kampanj som sätter ljuset på det stora behovet av intensifierad forskning kring barnhjärnan. Vi behöver lära oss mer om barnhjärnan eftersom alla barn har rätt till samma start i livet, säger Hjärnfondens generalsekreterare Gunilla Steinwall i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen börjar rulla i rutan i morgon. Under gårdagen arrangerade Hjärnfonden också en temakväll på ämnet där kronprinsessan Victoria närvarade.

Arbetsgrupp

Ola von Bahr, ad

Christian Heinig, copy

Minea Frykman, planner

Rickard Allstrin, produktionsledare

Sara Helmersson, projektledare

Regissör: Marcus Söderlund, Folkefilm

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.