Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Barnens Hus inleder tv-offensiv

Publicerad: 8 Mars 2013, 11:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:53

Barnens hus byter print mot tv. Här är Bond Steet Films första reklamfilm för kedjan.


Ämnen i artikeln:

Bond Street FilmBond Street

Barnens Hus har tidigare lagt i stort sett allt sitt krut på printannonsering.

Men med start på måndag inleder Barnens Hus en massiv tv-offensiv i TV4-gruppens kanaler.

– Vi tror att den målgrupp vi vill kommunicera med ser mycket på tv. Med rörlig bild och ljud kan vi lättare få fram den känsla vi vill skapa kring vårt varumärke, säger Simon Nordberg, delägare i Barnens Hus.

Målet är att förflytta varumärket och få det att kännas mer "nytt och modernt".

– Vi vill visa att vi ta hela barnfamiljens behov under våra vingar, säger Simon Nordberg.

Uppdraget att ta fram filmerna, som ska sätta varumärket på kartan för en bredare målgrup, gick till produktionsbolaget Bond Street Film.

– Vi träffade Barnens Hus i slutet av förra året och fick göra en pitch, säger Jimmy Widén, kundansvarig på Bond Street Film.

Produktionsbolaget har sedan dess jobbat på att ta fram ett nytt reklammanér som ska användas i olika reklamfilmer under hela året.

– De har ett bra namn i Barnens Hus, men få vet vad kedjan faktiskt gör. Vårt uppdrag är att sätta varumärket på kartan, förklara vad Barnens Hus står för och varför man ska handla sina barnprodukter där, säger Jimmy Widén.

Filmerna ska visa den "varma känslan" i Barnens Hus 26 butiker i Sverige samt expertisen hos personalen.

Arbetsgrupp Bond Street Film:

Jimmy Widén, Account Director Kaveh Pourshahidi, Creative Director

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bond Street FilmBond Street

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev