Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Barncancerfonden och GB i samarbete

Nu drar Barncancerfonden igång en kampanj på Facebook i samarbete med GB Glace. Målet är att dela ut 20 000 glassar på en månad.

Matilda Niang


Publicerad: 21 Maj 2012, 08:16
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:22

Ämnen i artikeln:

GB GlaceBarncancerfonden

Insamlingskonceptet "Give Hope", som Barncancerfonden tagit fram för att nå en yngre målgrupp, går nu ut med en Facebookkampanj tillsammans med GB. Kampanjen ger Facebookanvändare möjligheten att dela ut en gratis glass till sina vänner. För varje glass skänker GB Glace fem kronor till Barncancerfonden.

– Glass och barn hör ihop, så det finns en fin beröringspunkt mellan oss. Nu kan man slå två flugor i en smäll - dela med sig till varandra och samtidigt stödja cancersjuka barn, säger Jessica Runemark projektledare för Give Hope på Barncancerfonden.

Sammanlagt 20 000 glassar ska delas ut under en månad, vilket ger 100 000 kronor till Barncancerfonden.

Syftet är, förutom att samla in pengar, att öka kännedomen om Give Hope där man redan nu bland annat kan köpa mobila presentkort och ge bort som en gåva.

På Barncancerfonden hoppas man även kunna driva fler följare till Give Hopes egna Facebooksida, via GB.

– Många i vår målgrupp är på Facebook varje dag, då är steget till att stötta oss väldigt nära. Vi vill nå folk i deras vardag, säger Jessica Runemark.

På GB Glace är man positiva till samarbetet, och att få synas för en god sak.

- Vårt viktigaste mål med detta är att driva trafik till givehope.se. Kan vi få en del av våra followers att få upp ögonen för Give Hope så skulle det betyda jättemycket för oss också, säger Matilda Järnblad, Nordic Brand Manager Unilever Nordic.

Ämnen i artikeln:

GB GlaceBarncancerfonden

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.