Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Barncancerfonden och Garbergs chockar i tunnelbanan

Gör ny variant av Apotek Hjärtats virvlande hår.


Publicerad 2014-10-07 06:18
Uppdaterad 2015-12-06 12:26

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Dela artikeln:

I vintras gjorde Åkestam Holst en digital kampanj för Apotek Hjärtat i Stockholms tunnelbana, med en kvinna vars hår blåste i vinden när tunnelbanan kom.

Nu gör Garbergs en ny variant av kampanjen – med en överraskning på slutet.

Den digitala reklamtavlan är synkad med tunnelbanan så att håret på flickan på bilden virvlar av draget från tågen som kommer, för att till slut blåsa av helt.

Filmen är en kampanj för Barncancerfonden och flickan på bilden är 14-åriga Linn som har tappat sitt hår på grund av sin cancerbehandling.

– Det blir direkt tydligt vilken sjukdom det handlar om när ett barn har tappat sitt hår. Tyvärr drabbar detta över 300 barn varje år. Vi vill att så många som möjligt ska se verkligheten: att det faktiskt är många barn som drabbas och att det behövs mer forskning för att hjälpa de här barnen, säger Linus Almqvist, kommunikationschef på Barncancerfonden, i ett pressmeddelande.

Filmen är producerad av Adamsky, den tekniska lösningen är gjord tillsammans med Stopp och Clear Channel.

Arbetsgrupp Garbergs

CD Petter Ödéen

AD Sebastian Smedberg

Copy Sedir Ajeenah

Prodledare Ida Tenggren

Regissör / Fotograf Daniel Griffel

Producent Karolina Smedberg

Produktionsbolag Adamsky

post/ Grading / ljud The Line

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.