Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

"Bakom selfien" – så uppmuntras svenskarna att skippa alkoholen i jul

IOGT-NTO uppmärksammar barns sociala medie-användande i ny kampanj.


Publicerad 2015-12-02 13:06
Uppdaterad 2015-12-09 10:07

Ämnen i artikeln:

Reform Act

Dela artikeln:

Nykterhetsorganisationen IOGT-NTO arbetar för att fler barn och unga ska få fira en trygg jul utan alkohol. Enligt dem är det många som känner oro när jullovet närmar sig och för att uppmärksamma detta släppte de tillsammans med IOGT-NTO filmen "Bakom Selfien".

Vit jul är en kampanj från IOGT-NTO-rörelsen som varje år samlar in ställningstaganden från vuxna som lovar att inte dricka under julhelgen, till förmån för barns julfirande.

– Vi driver "Vit jul" för att barn och unga ska slippa fejka, och istället få en jul att minnas på riktigt. Dels genom att lyfta barnperspektivet och uppmana vuxna att fira en alkoholfri jul med barnen i fokus, men också genom aktiviteterna vi genomför under jullovet, säger Lisa Greve, kampanjledare för Vit jul, i pressmeddelandet.

Kampanjen är framtagen av Reform Act.

Produktionsteam:

Regi & manus: Martin Löfqvist & Jacob Åström

Producent: Lena Dahlenborg

A-Foto: Maja Dennhag

Klipp: Fredrika Andersson

Scenograf: Karin Gille

B-Foto: Simon Bengtsson

Elektriker: Majaq Julen

El-ass: Fanny Linander

Passare: Dan Svan

Animatör: Emanuel Friberg

Grip: Marcus Stering

Inspelningsass: Klara Riddermark

Smink och kostym: Rebecca Afzelius

Ljudupptagning: Ted Wennerström

Ljud: Underton/Wachtmeister

Musik: Ji Nilsson

Grade: Nicke Jacobsson

Casting: Valin & Casting

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.